Szkolenie z Przeciwdziałania Korupcji

Działalność w ramach instytucji rozporządzającymi istotnymi społecznie dobrami zawsze wiązała się z ryzykiem nieuczciwych działań niektórych pracowników lub funkcjonariuszy, którzy pragnęli uzyskań w nielegalny sposób korzyści indywidualne, przedkładając je nad dobra o charakterze wspólnym i – niejednokrotnie – powszechnym. Zgodnie z raportem Centralnego Biura Antykorupcyjnego z 2010 roku, do najbardziej zagrożonych korupcją sfer należą:

  • administracja państwowa i samorządowa
  • służba zdrowia i farmacja
  • oświata i szkolnictwo wyższe
  • administracja celna i administracja skarbowa
  • instytucje wdrażające programy unijne
  • organy ścigania i wymiar sprawiedliwości
  • sektor gospodarczy

W celu zapobiegania groźnym następstwom występowania korupcji w organizacji, proponujemy Państwu szkolenia z profesjonalnie dobranym programem, którego realizacja pozwoli nie tylko na zwiększenie wiedzy w zakresie tematyki korupcji i jej przeciwdziałania lecz wyposaży uczestników w konkretne umiejętności pozwalające na:

  • wprowadzanie pożądanych zmian w sposobie zarządzania zasobami ludzkimi
  • konstruowanie i wprowadzenie polityki komunikacyjne „clear hand”
  • kształtowania strategii antykorupcyjnych
  • nabycie nowych umiejętności komunikacyjnych
  • nabycie narzędzi o charakterze perswazyjnym

Szkolenie kierowane jest przede wszystkim do osób pełniących funkcje kierownicze, pracowników działów kadr i szkoleń, pracowników wydziałów kontroli wewnętrznej, ochrony i bezpieczeństwa wewnętrznego, koordynatorów ds. etyki zawodowej. Szkolenie jest prowadzone w formie wykładu połączonego z ćwiczeniami warsztatowymi, co pozwala uczestnikom na wstępne sprawdzenie nabytej wiedzy w praktyce. Czas trwania szkolenia wynosi 8 godzin dydaktycznych.

Korupcja jako zjawisko kryminologiczne

  • Definicja korupcji
  • Sfery podatne na występowanie korupcji
  • Uwarunkowania korupcji w realiach Polskich na tle europejskim
  • Charakter korupcji w Polsce
  • Statystyki kryminalne dotyczące korupcji
  • Konsekwencje korupcji
  • Etyczne aspekty korupcji
  • Część ćwiczeniowa: dyskusja moderowana

Prawnokarne aspekty korupcji

  • Strony oraz współuczestnicy działań korupcyjnych
  • Aparat pojęciowy dotyczący korupcji
  • Płatna protekcja
  • Łapownictwo czynne i bierne
  • Nadużycie funkcji publicznej i defraudacja
  • Wymuszenie nadużycia
  • Poświadczenie nieprawdy i wymuszenie poświadczenia nieprawdy
  • Oszustwo, wyłudzenie kapitałowe a korupcja
  • Ochrona informacji niejawnych a korupcja
  • Tajemnica przedsiębiorstwa i jej naruszenie
  • Korupcja sportowa
  • Część ćwiczeniowa: studia przypadku

Przeciwdziałanie korupcji i nadużyciom w organizacji

  • Instytucje prawne wspomagające przeciwdziałanie korupcji
  • Organy ochrony antykorupcyjnej w Polsce
  • Narzędzia przeciwdziałania korupcji i nadużyciom
  • Strategie antykorupcyjne – cele i realizacja
  • Rola kierującego zespołem w polityce antykorupcyjnej
  • Wewnętrzne regulacje organizacji a zapobieganie korupcji
  • Część ćwiczeniowa: dyskusja moderowana

Psychologiczne aspekty korupcji i jej przeciwdziałania

  • Realizacja potrzeb człowieka a pokusa nadużycia
  • Źródła władzy i mechanizmów wywierania wpływów
  • Podstawowe socjotechniki i obrona przed ich skutkami
  • System komunikacji clear hand
  • Praca zespołowa jako czynnik bezpieczeństwa
  • Bezpieczne nawiązywanie kontaktów zawodowych – zasady interpersonalne
  • Wzmacnianie pozytywnych wzorców etycznych
  • Część ćwiczeniowa: ćwiczenia z zakresu motywowania pracowników
Najbliższe terminy
Obecnie brak terminów szkolenia.